BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Aug 30, 2009

1st Time nih....








Tahun nie aku rasa mcm nak buat kuih raya la pulak..kuikuikui..


Nie gara2 aku tgk blog kwn aku cik PU3. Tapi member buat kek coklat.


Pas tu aku mcm teringin je nak follow resipi dia.. Aku terPK plak alang2 aku dah main ngan tepung nih nak la TRY wat KUIH RAYA..
Kek pun blum jadi, ada ati nak wat kuih raya.hehehe :P


Bebahannya aku dah beli dah..Cuma OVEN je BELUM beli..


HA..... APE...Oven x de !!?? Mcm mana nak wat kuih klu oven x de cik oiii


Nie nak p BELI la nih...Giant ada OFFER katanya...
*

*


*

*


.:: x beli pun just pinjam kat MIL ::.
dalam tu tengah bakar conflake madu.hehehe


.:: nie ler bahan2 nak wat kek coklat ::.


.:: Nie ler rupe adunan yg dah diadunkan ::.


TARRAAA.... DAH JADI..

Siap letak bunga lagik tu..cuma x de topping aje coz butter cup dah habis di gunakan buat Biskut conflake madu

Ha..ape dia..? la korang nak resipinya ke... k k korang salinlah yek. Resipi kek coklat nie pun aku minta kat member aku. Follow aje la yek..

Bahan-bahan :
1 1/2 cawan gula pasir halus

1/2 buttercup

2 biji telur gred A1

1/2 cawan tepung gandum

1 cawan serbuk koko

1 sudu kecik soda bikarbonat1 cawan susu segar

Cara-cara :


1. Mix kan gula, buttercup & telur

2. Ayak tepung gandum, serbuk koko & soda bikarbonat
3. Then masukkan bahan ayak ke dalam mixer
4. Mix bahan2 sehingga sebati
5. Masukkan susu segar
6. Panaskan oven 180c selama 30 minit

"Selamat Mencuba"

4 comments:

Teman2 Sekalian said...

salam dear...
terror gak tu... kira lepas ni dah boleh ambik tempahan raya ni... heheheh

Koleksi Cadar Qaseh said...

thank's Mummy Cool coz singgah blog sy.ade ke yg sudi nak belinye...hehehe...

::Putri Naza:: said...

Fasha,

tertinggal lagi 1 cawan tepung gandum
abih kek org kalo try resepi awk nie
kuikuikui

Koleksi Cadar Qaseh said...

kihkihkih...ye la tu..nih kena betulkan nih..klu x wat naya org je..