BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Feb 16, 2009

** Qaseh Ke HUKM **

Last friday pengasuh qaseh call aku, bgtau yg anak aku dah lembik disbbkan x lalu makan & minum. Aku dah start sedih & sebak..mula t'bayang keadaan Mbaby yg lesu..mana x nye, Mbaby is very active, pemakan. Biler dia sakit mcm nie hati mak mana yg x sedih..lps dpt call tu aku trus call Mhubby minta dia blk awal.Sebak atiku yg terpendam t'lerai jua apabila o/mate aku bertanyakan tentang qaseh..tanpaku duga airmata yg kutahan tadi b'derai jua akhirnya...eee..malu gak nangis kat opis nie..nasib baik org x nampak...

Tepat kul 5.00 ptg Mhubby dtg amik aku di ofis, aku mohon kebenaran dgn En Zaki tuk blk..aku t'emosi maklumlah aku yg mengendong qaseh selama 9 bulan 6 ari & aku gak yg m'besarkan dia b'sama Mhubby dgn tidak b'gantung pada kedua2 mak & ayah kami..jd sakit pening dia kami b'dua yg tahu...

Berbalik pd citer td..

Smpai je umah aku trus amik qaseh, aku tengok qaseh melepek je atas tilam , mmg dah x bermaya sesgt..sedih x dpt aku citerkan..aku nangis lagi...kakak pengasuh tu dah siapkan kelengkapan qaseh. Dia takut klu2 Mbaby kena tahan. Kami b'gegas ke HUKM..dlm kereta aku b'doa x putus2 agar qaseh x kena tahan wad.. Suhu badannya msh panas lagi..

Mhubby turunkan aku kat bhg kecemasan. tanpa b'lengah aku trus turun & cari tmpt daftar smbil dokong qaseh. Alhamdulillah segala2 proses b'jln dgn pantas..waktu nama qaseh dipanggil tuk periksa darah, aku yg b'debar2..dum..dam...dum..dam..xsanggup tgk tangan anakku dicucuk jarum tuk bllod test.dia menangis kesakitan & aku juga tutut nangis yg ntah brape kalinya.. Kami tunggu hampir 2 jam tuk dipanggil masuk b'jumpa dgn doc. Sekali lagi aku panjatkan kesyukuran kerana dari result blood test tu Mbaby bebas dr jangkitan virus kuku, kaki & mulut..Doc sah kan dia hanya demam panas, disbbkan itu timbulnya ulser..disamping tu gak qaseh nak tumbuh 4 gigi taring & gigi garham atas seblh kanan.. Patutlah demam teruk..syian anak umi...

Qaseh tidak di tahan wad, cuma sekiranya 2,3 ari nie mulut dia msh kering so kenalah bw blk ke HUKM tuk masuk air.Keluar aje dr Hospital aku ckp ngan qaseh,
"qaseh promise ngan umi yg qaseh kena minum susu tau, klu x kena dtg hospital lagi" dia m'angguk2kan kepala sambil jawab "k.."

Pagi sabtu tu, dia tgk aje aku mkn dgn mata yg sayup, biler ditanya nak tak, yg pasti dia kata nanak...sedih aku tgk dia mcm tu.tp panas badan dah kurang.Maybe disbbkan sakit gusi tu yg buat selera dia t'putus..

Semlm Mhubby cuti, so kami bawa dia p taman permainan..kami nak pulihkan semula semangat dia..nampaknya kesihatan qaseh beransuh pulih, cuma bab mkn aje yg belum pulih lagi..susu pun dah minum, w/pun dlm kuantiti yg sikit..

Umi & ayah doakan anak umi cepat sembuh..umi rindu nak tgk badan gebu qaseh tu, rindu nak tgk perut qaseh yg sentiasa buncit..rindu nak tgk qaseh yg sentiasa ada selera nak makan. Dan rindu nak dengar "Umi nak syusyu.." w/pn kekadang air liur t'percik kena muka umi coz sebut susu.....

Ya Allah Ya Tuhan Ku, sekiranya ini salah satu dugaan aku membesarkan anakku, aku reda, hanya satu jua ku pohon, Engkau sembuhkanlah kesakitan yg dihadapi oleh anakku..sesungguhnya aku hamba yg lemah, tak terdaya tuk melihat badat anakku susut, Ya Allah Ya Tuhanku..Engkau makbulkan doa ku Ya Allah...Aminnn...

0 comments: