BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Jan 29, 2009

** Happy Moo Moo Year **

GONG XI FA CAI & HAPPY MOo MOo YEAR

Hari nie ari ke 3 aku cuti, penat semlm pun x hilang lagi. muke & badan kiteorg dah kena sunburn dah..bangun pun lewat.. Mhubby ajak p Puchong umah adik dia yg bongsu, Mhubby pun contact ler adik dia... tetibe je Mhubby mcm separuh m'jerit "APE!!!???" aku dah cemas, asal lak nie..ade benda buruk ke ape ke...? !*&#%& This time aku plak "Ape!!!???" dah ada kat Teluk Batik...? Pak Ndah, Pak Mok w family, Ayu & lily w their hubby & also my Mother, father in law pun ada juga...nie x leh jd nie.... lily kata lupe nak bgtau kiteorg yg nak p sana..iskh...iskh...iskhhh.... kabe khuse kabe gamm gamm tul la aik ipar aku nie...leh lupe lak nak ajak kami.. so hancur b'kecai ler ati hubby aku nie.. langsung dia ajak p museum plak..

Jalan lagi... dia kata Cuti2 Malaysia.... tul gak tuhhh... Sabtu mlm mkn Satey Kajang, semlm g Desa Water Park & ari nie g museum plak... baguss tu, org g b'cuti setempat aje, Mfamily 3,4 tempat p.. kul 3.00pm gerak g museum, lg pun dia kata x penah p sana..so ari nie aku jd pemandu pelancong..he..he..he..

Fulamakkk..jln raya kat KL nie clear bebb...nampak sgt kaum ca ya nun alif nie yg menguasai jln raya...klu x jln yg selalu aku lalu nak p kerje nie jam gilerr...gilerrr pun x jam...ha3...

Smpai sana lak, aku tgk cak park dah penuh..ramai rupenye makhluk Tuhan yg p museum time perayaan nie yek... Parking kete kena bayar RM2 nak masuk museum pun kena bayar gak dewasa RM2.. biler dah masuk tu, teringat dolu2 dtg sini wat kajian utk subjek sejarah waktu tu aku form 3.. Museum dah lawa dah....x mcm beberapa thn dulu...

Time aku p nie, ada Pameran Keris & Kesatrian..Smpat gak amik pic kat kepala keretapi lama..

MHubby b'gambar ngan basikal tentera jepun, tu yg korang nampak ada kereta bomba tu, ianya digunakan dr tahun 1958 hingga 1981. Kirenye waktu 2 umur aku baru 1 tahun. 6 Januari 1982 keretapi nie di serahkan ke museum negara untuk di pamerkan kpd org ramai..Yg bawah sekali tu mcm kat Afamosa...he3...x de lah aku b'gambar kat dlm museum bhg Penjajahan... aku suke background tu nampak mcm klasik gitu....

Dipameran Keris tu, ada 2 pic yg menarik perhatian aku utk snap pic nie..

Pic Thank You tu, melambangkan dah x reti2 nak blk ke..dah kul 6.00 nie..museum pun dah nak tutup niehh... :)


Eeeehhhh..blum blk umah lagi tau.....
v

v
v

Dari museum trus g JJ Maluri..Saje bw qaseh main indoor plak

Seronok umi tgk anak umi ceria mcm nie... ye la umi & ayah asyik kerja je kan..

1 comments:

::Putri Naza:: said...

trpikir plak lama nyer x g museum