BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

May 2, 2009

Weeding Ain & Osmera

Yesterday Mhubby antar aku n Qaseh blk umah Mmom. Aku blk kg tu pun coz family angkat aku buat kenduri kahwin anak dia yg sulung Azreen. So disbbkan Mhubby x dpt join sama tu yg aku minta blk kg bley la aku p wit Mfamily.


MLang aku pun ada. So meriahla mlm tu, Mmom tido smpai kat kul 2am.Padahal besok nak bangun pagi, nak mengajar.isk..isk..isk.. camtu ler klu dah kakak ngan adik lama x jumpe :). Bnyk bebenor citenye.


Tp aku ngan MD dah membongkang. X talok (x larat..bhs org minang) dah nak lepak lelama.. baik aku ZZzzz..


Bangun pagi, tu pun dah telajak kat kul 10am baru aku bangun. Aaarrgghh..tugas aku dah menanti.. Wpun x de yg suruh, aku tau dah..aku mmg kena gosok baju diorang nih... Tu la rutin aku klu blk kg. Same je time Raye Pose ke Raya Aji. X de muke lain selain aku yg akan pegang seterika tu. Mmom kata "Klu kakak gosok baju, cantik je baju tu biler mata memandang.." Tu ayat pancing la tu..Tp aku ikhlas... dapat pahala tu... :P Nasib baik la MD tido lg. Senang nak wat keje..


Dlm kul 12.00 t/ari b'tolak dr umah. Smpai2 pengantin tgh mkn b'adap.. Frust sikit coz x dpt tgk Ain b'sanding.. Lewat pasal tunggu2 org.. Alih2 kami yg melepas.. :(

Sempat gak Mdad amikkan pic kami b'amai2 tuk kenangan2. & yg penting dpt gak la aku semadikan dlm blog aku nih..


Masa kat kenduri tu, penat mulut aku m'jwb soalan dr tuan rumah, MLong hingga ke MCu aku tanye "Harry Mane?" aku jawab "Dia x dpt datang, dia ada games" tu je lah yg aku asyik ulang2..Penat tau bang, ayg jwb soalan diaorg nih..lain kali x yah g games tu klu ada kenduri.. Pas mkn2 kami g w/hopping plak kat Carre4 Ampang.



** Adik angkat aku (Ain) wit hubby (Osmera)


** Pelamin D Dewan Keramat AU2 **


** Aku + Qaseh + Mlang + Mmom **

Mcm seronok aje shopping kali nie.Mana x nye MAuntie supported duit shopping. Dia belanje katanya. Hurry!!! tp x smpai ati plak nak aku 'ketok' MA tu. Dia belanje Mmom, aku & qaseh pun dah kira syukurrrr.. Aku & Mmom dpt sepasang baju. Tp MD, MA belikan baju smpai 3 pasang. Ngan kasut2 sekali tu..Jeles umi tau... Dah rezeki anak umi kan.

Yang bestnye MD shopping, klu dia pegang baju ke ape ke, mst harga 20 hinggit ke atas..Klu Umi, umi tunggu sales aje..huhuhu.. Ape2 pun ckp ape kat Nek Zah? "Mekacih nenek sbb belanja Qaseh." (mcm la qaseh boleh ckp pjg lebar) Dia cuma ckp "Nek..acih..." Jadi la..

Dah penat shopping kami go homes. Blum smpat smpai umah MD dah terlentok dlm kete..Syian anak umi penat shopping ye.. Kecik2 dah pandai shopping, nanti dah besar, kerja baguihh2 boleh shopping mcm2 ye..

0 comments: