BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Nov 23, 2009

Lepak kat umah je...




Aaahhh.... this week kami x kemana2.. ingat nak blk umah mmom. Tp x jadi atas sbb2 tertentu..

Lagi pun cuaca mendung sahaja dr pagi hingga mlm.

So kami memerapkan diri aje kat umah.. Nie la masa umi+ayah luangkan masa wit cik Qaseh..selalu tu luangkan jugak masa tp selalu bw jejln. kali nie kite wat xtvt indoor plak k.

Mcm biase la cik Qaseh akan bangun awal time umi ngan ayah dia cuti. Lagi pun aku+en Harry akan bangun awal tuk manafaatkan masa yang ada. Kami dah jarang bangun lewat pagi. Dalam kul 8pagi kami dah bangun. cik Qaseh paling lewat kul 9.30pg. Aku ajar dia supaya bangun pagi..Itu pun tgk keadaan, klu mlm semlm dah penat sakan x de la aku kejutkan dia..
Dah siap2 bersihkan diri, aku siapkan sarapan pagi. Menu kali nie Nasi Goreng. en Harry dok vacum rumah. cik Qaseh kena kemas segala2 toys dia yg ada dlm bilik dia tu.

Dah siap masak barulah aku mandikan anak dara aku tu..

cQ : sejjjukkk air me..... hehehe
U : haah air sejuk.. kakak nak mandi air sejuk ke panas
cQ : sejuk la.. weee...


Tu la anak dara aku, mmg sukakan air.. anak aku mmg senang mandi pagi..aku mmg ajar dia bangun pagi terus mandi. Mula2 tu mmg susah gak. Tp dah biasa, dia sendiri tau biler nak mandi.

Dalam kul 10pg umah dah berkemas kain dah bersidai. Tunggu kering je.. agak2 leh kering ke? coz ujan renyai2 nih. kul 11 lebih aku dah start memasak tuk lunch plak.

Kali nie aku ada pembantu di dapur, sape lagi klu bkn cik Qaseh.. Alhamdulillah...rajin anak umi ke dapur. siap tolong aku tumbuk bawang lagi tu..

Korang tgk ler aksi anak dara aku nih



Menu tuk lunch: Sayur goreng+Kari Sotong+Sambil Ikan Bilis+Lala Goreng Serai


Dah kenyang kami duduk2, masa bersama Qaseh.....

Walaupun baru 2 tahun 7 bulan cik Qaseh dah boleh bilang 1-10 dengan betul. tanpa pelat. Dah boleh sebut banyak perkataan. walaupun kekadang ayat terbalik2. Kami+pengasuh dia x ajar cakap pelat2 nie... Semua cakap bulat2.




Ujan masih membasahi bumi lagi..udara pun sejuk je.. nak g mana2 pun x syok..yg syok selain syok ialah tido.. Sejuk2 nie perut cepat lapar. Apa lagi aku g dapur buat cekodok ikan bilis.. cicah cili sos, pekena kopi radix panas2 pehhhh... sedap tu.. :)

Relax2 tgk tv, alih2 kami semua tertido..cehh terrrtido konon..hehehe..

Kami tersedah dah nak dekat kul 6 lebih. Itu pun cik Qaseh yg kejutkan. Dia bangun2 trus minta pisang.. Mimpi pisang ke cik kakak nie..? "nak pisang..nak pisang.". so kami pun decide p cari pisang n beli mkn mlm sekali...


Tu jela xtvx kami ari sabtu ari tu...

sekian...










1 comments:

eija ^_^ said...

sedapnyer kak :)

luch hari nie hehe...