BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Jul 16, 2009

.:: Kenduri + Jln ke Bandar Melaka ::.

Ahad minggu pertama ari tu, kami di jemput ke kenduri kawin kwn mhubby kat Melaka. Akunye la seronok coz sambil menyelam leh la minum air.. Maksud aku leh la aku jejln kat Bandar Melaka. Macam mana aku x seronok giler, aku x pernah pun p Melaka sebelum nih.

Nasib baik demam aku udah kebah. klu x mst x jadi p..

Kami bergerak dr hway Sg Besi kat kul 12 lebih. Kira sempat gak sarapan kat Dunkin Donout. Jln x la lenggang sangat. Bnyk tul keta yg masuk ke tol PD..mcm x caya je pada hal ari ahad tu. Same gak kat tol Simpang Ampat kat 5 minit la Q.
Kat sini la start penjelajahan kami nak ke umah si Omey nie. Klu tgk map sikit la punye senang. Lepas aje tol, belok kiri n than trusssssssss smpai jumpe Sek Teknik, belok kiri n trusssssssss lagi. Tapi bile kami ikut map tu, satu sek teknik pun x jumpe. Apa tah lagi singboard nak ke umah dia. Kami dah berasap2 dlm kete nie, bukan sebab air cond x kuat. Tp dah penat melilau cari umah pengantin lelaki nih x jumpe2. tgh2 mencari tu Qaseh plak buat hal..Dia boleh bantai berak plak..kakak berak kalah bau perfeum kete tau... sesak nafas umi nie tahan nafas. uussshhh, jgn di buat lagi kakak ooiii...umi leh kena lemah jantung tau. Dah tu, station minyak pun payah nak cari...

hai, omey2..nie kes naya nie tau..Nak dekat 1/2 jam mencari, dah kuar masuk kampung, tanye org sana sini, baru la kami jumpe umah pengantin. Aku dah menyumpah2 dlm kete tu..sakit ati coz map yg dia buat tu mmg x betul langsung..

Cakap la kat Felcra Selandar...senang la kami mencarinye..Masa smpai tu kul 2.30pm, majlis nak abis, pengantin pun dah antar tetamu balik..lg la sakit ati aku nih biler tengok lauk tinggal yg saki baki je, langsung aku malas nak makan.Tu la julung2 kalinye aku p kenduri kawin tp x mkn lauk kenduri.. X smpai 10 minit kami kat sana, mhubby dah selesai mkn dah jumpe pengantin, kami pun ape lagi chow la. Mhubby ajak p jejln kat Bandar Melaka. Tu pun kami main redah je nak ke sana.


.:: Nie la pengantin lelaki..Yang pompuan nya ntah ke mana ::.

Sambil OTW ke sana dapat gak la hubby aku survey jln nak ke PL Melaka. X la jauh sgt PL tu ngan Bdr Melaka.

Kami parking kete betul2 kat depan Menara Taming Sari. Pastu pilih BECA. Tu la 1st time in my life aku naik beca. kihkihkih..seronok aku, ilang jap rase x sihat aku. Kami nie dah la besar, biler dduk dlm beca tu, padat giler dah mcm ikan sardin dlm tin. Qaseh pun menyebok gak la nak dduk kat kerusi beca tu, mana nak dduk kakak ooii...x muat nih..kakak diri je la yek..

Bayaran tuk naik beca tu 1/2 jam = RM 20 beca bawa pusing setengah tmpt aje. So kami pilih tuk ronder 1 jam = RM 40, dapat la kami jln kat semua tmpt bersejarah tu. Kami dapat tgk Umah Munshi Abdulllah, Makam Hang Jebat, Hang Kasturi, Jam besar dll.. BESTnye....Lepas hajat aku nak smpai Melaka.

Sebelum kami balik tu, x lengkap rasanya klu x hinggah minum cendol kat Jam BESAR tu. Kedai Cendol tu pernah masuk kat rancangan WARUNG KITA di astro. Tu yg aku beriya2 nak merasa tu. wwaahhh sejuk tekak kami, bile meneguk cendol tu.

X bermlm pun kat sana pun. Dalam pukul 6.30 pm kami balik ke KL semula.

Aku ada wat slide, klu korang sudi nak tgk silakan.. Ada kat sebelah kanan korang

0 comments: