BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Apr 17, 2009

KOng..KOng...AArrrgghhh...Tensionnye

Semalam aku MC..Sbbnye aku batuk kuat. Suare pun dah mcm jantan..

Teruk betul batuk kali nie. Mcm nak tercabut kerongkong nih di buatnye..Nak mkn pun susah, mesti muntah balik. Addhhuuhhh seksenye..Minta2 terhapusla dose2 kecil yang ada apa aku nih..

Mhubby bw aku g klinik. Nasib baik la x ramai orang

Doc : Ye puan, ada ape2 masalah.?
Aku : Saya batuk dah 4 ari doc. Dah try mkn Ubat Batuk Kelapa Laut Africa, pun x elok gak..
Doc : Ok..puan buka mulut, sebut are... aku pun buka ler mulut smbil sebut aarreee.... Emm..nampaknye tekak puan merah.
Doc : Dalam kuarga puan ada yg kena TB x?
Aku : X de
Doc : Baru2 nie puan ada ke Indonesia x?
Aku : X de (baru cadang2 nak p sana adalah). Kenapa dgn Indonesia doc?
Doc : Saya takut klu2 puan ada pegi ke sana baru2 nie coz disana penduduk yg t'lampau padat nak pula cuaca x b'apa bagus skrg nih.
Aku : Ooo..(aku trus t'ingat kat o/mate aku yg nak ke sana next week)
Doc : Mari saya check, puan tarik nafas pelan2..tarik...lepas...
Time aku tarik & hembus nafas, ada sekali tu aku t'batuk kuat. x taulah doc tu sakit telinga ke x? Sowy doc..dah sakit nak wat camner.... Buat masa ni paru2 pun ok. Tp saya bg pun ubat Radang Paru2 ye.Antibiotik puan mkn smpai habis. Ubat kahak & ubat batuk nie pun mkn smpai habis.Cuma u.batuk nie mengantuk ye puan.
Aku : OK doc..
Doc : Puan kerja ari ni? Klu x saya bagi pun MC
Aku : Saya x kerja ari nih
Doc : K..Klu x elok gak dlm masa 3 ari, puan diminta dtg semula untuk check-up ye.
Aku: Baik doc.

Dah mkn ubat ape lagi tido aree..t'jaga dah petang dlm klu 5 lebih..Trus teringat kat Yatie

Dalam sakit2 tu empat gak sms to wish HB'day kat o/mate aku dulu.. 16.07.2009 is Yatie b'day..


Aku : Hb'day Yatie..semoga panjang umur & murah rezeki..
Yatie :Time acih myk akak..ingat gak besday sy..tharu ni..
Aku :Sowilah dah ptg br nak wish kat ko.
Yatie : X pe, wish pun da ckup b'makna bg sy kak. hehe..
Aku : Ok..take care..
YAtie : K..thank's a lot...

Pastu aku smbung tdo balik..Qaseh kat umah umi dia. So dptla rehatkan badan dgn aman sikit....

0 comments: